Заняття № 2 на тему :
"Формування комунікативних компетентностей у дітей з особливими освітніми
потребами” відбулося в Центрі соціальної реабілітації дітей-інвалідів м.
Славутич.
На початку директор ЦРДІ Лутченко
Г. Д. презентувала роботу Центру : основні види послуг, які надаються дітям -
інвалідам міста як стаціонарно, так і амбулаторно. Особливу увагу Ганна
Дмитрівна звернула на заходи, що сприяють соціалізації дитини з вадами розвитку
в суспільстві, її підготовки до самостійного життя.
Вчитель - дефектолог ЦРДІ Дабіжа
Н.В., розкрила особливості комунікації дітей з різними видами порушень : з
інтелектуальною недостатністю, із ЗПР, РДА, ДЦП, з вадами зору та слуху. Педагог
дала ряд практичних порад з організації навчального процесу з дітьми зазначеної
категорії.
Колесова Г.В., завідувач психолого -
медико - педагогічної- консультації, ознайомила присутніх
з альтернативними засоби комунікації (дактиль, жестове мовлення,
піктограми тощо), які можуть використовуватися під час навчання дітей з
особливими освітніми потребами. Вона зазначила, що досить ефективно такі
засоби сприяють організації повсякденного життя осіб з аутизмом.
Вчитель - логопед ЦРДІ Цвєткова
Н.О., розкрила зміст поняття"дизграфія", її прояви та вказала шляхи
педагогічної допомоги дітям з дисграфією. Педагог відмітила необхідність
індивідуального підходу до дітей з дизграфією, відмітила, що процес її
подолання досить довготривалий повинен здійснюватися в тісній співпраці
педагога і логопеда.
На завершення практичний психолог
установи Цибізова О.Б. провела з педагогами ряд тренінгових вправ, які сприяють
встановленню контакту з дітьми з особливими потребами, зняттю емоційного напруження. Психолог зробила акцент
та тому, що стан дитини повністю відображає стан дорослого.
|